11 December 2011

Passion: Making bow brooch


W ostatniej publikacji pojawiła się broszka-kokarda mojej roboty. 
Dzisiaj, krótki podgląd jak powstawała. Generalnie każda z nas może w bardzo szybki sposób zrobić swoją broszkę bez wychodzenia z domu :)!
Co jest potrzebne?

-szeroka rypsowa wstążka (moja jest w kolorze brudnej zieleni szer. 4cm, ~dł. 65cm)
-wąska aksamitka (czarna szer. 9 mm, dł. 65cm)
-nici lub mulina w kolorze węższej wstążki
-igła
-stary pierścionek wedle uznania! (ja wykorzystałam pierścionek na gumce z czarnymi koralikami)


Krok 1

Nawlekamy na igłę nitkę lub 2/3 pasma z muliny i fastrygujemy (zszywamy luźnym ściegiem) aksamitkę z rypsową wstążką tak by aksamitka znajdowała się po środku szerokości rypsowej wstążki. Efekt końcowy jak poniżej.


Krok 2


Składamy spodnią fałdę kokardy i przeszywamy po środku kilka razy nićmi. Ułożenie fałd możecie podpatrzeć na dwóch poniższych zdjęciach.
Po pierwszym przeszyciu składamy mniejszą/ wierzchnią fałdę kokardy i przeszywany po środku nitką. Najlepiej przed rozpoczęciem, spróbujcie kilka razy wymierzyć sobie składając wstążkę jaką różnicę chcecie osiągnąć między kolejnymi fałdami kokardy!



Krok 3


Nie jest to wymagane, ale ja zaprasowałam złożenia wstążek żelazkiem.


Krok 4


Na koniec wsuwam pierścionek na gumce na środek fałd - tak by zakryć przeszycie nićmi. Delikatnie mocuję nićmy od tylniej strony pierścionek by nie przesuwał się i voila! Agrafką możemy przymocować naszą kokardę do koszuli jako muchę, do sweterka w okolicach piersi, na klapie od marynarki ... :)


Powodzenia! :*


2 comments:

  1. bardzo praktyczna użyteczna rada:) takie małe co nieco a można olśnić towarzystwo przy wigilijnym stole.Chyba podejmę się tej próby. Dzięki!!

    ReplyDelete
  2. Chciałabym otworzyć swój salon kosmetyczny i zastanawiam się nad tym gdzie kupić podgrzewacze do wosku wielofunkcyjne . Wiem jednak, że jest to bardzo duża inwestycja i sporo pieniędzy musiałabym wydać za jednym razem. Z drugiej strony i tak wyjdzie mi to taniej, niż miałabym kupować każde urządzenie z osobna... Gdzie najlepiej szukać takich sprzętów? Czy możecie polecić jakąś hurtownie? Czy warto zamawiać przez Internet?

    ReplyDelete